Hasbro opóźnia aktualizację otwartej licencji gry Dungeons and Dragons z powodu buntów fanów

Firma Hasbro wprowadziła „naturalny” – automatyczne chybienie – aby przekonać fanów, że przepisanie tej dwudziestoletniej otwartej licencji gry nie było zwiększeniem przychodów.

Ich firma podrzędna Wizards of the Coast (WOC), która jest właścicielem super-hitowej gry fabularnej Dungeons and Dragons, ujawniła zmiany w otwartej licencji gry, wywołując poruszenie wśród fanów.

W 2000 roku WOC wypuściło OGL 1.0, które umożliwiło niezależnym twórcom używanie postaci, zasad, systemów gier i produktów WOC w ich dziełach. Ta symbiotyczna relacja doprowadziła do powstania przemysłu chałupniczego, który obejmuje niektóre hity, takie jak Critical Role, Dimension 20, Not Another D&D Podcast oraz Dungeons and Daddies: Not a BDSM Podcast, co z kolei przyciągnęło więcej uwagi do gry i WOC niż to ma od dziesięcioleci.

Niektórzy nazwali tę ostatnią dekadę renesansem D&D, a pandemiczne blokady tylko przyczyniły się do odrodzenia popularności gry.

ROSNĄCY TREND „DZIECIĘCY” PODBIJA PRZEMYSŁ ZABAWKARSKI SZTUCZĄ

Tydzień temu udostępniono wyciekły OGL 1.1, który w dużej mierze anulował ten związek i, między innymi, wymagał od niektórych głównych twórców zewnętrznych płacenia tantiem WOC w wysokości do 20-25% za korzystanie z ich systemu gry i produktów.

Spowodowało to a ogromny sprzeciw wśród fanów 67 000 osób podpisało internetową petycję i spowodowało, że firma straciła miesięczne przychody szacowane na 400 000 USD. Po tygodniu radzenia sobie z publiczną wrzawą Hasbro wydało oświadczenie, w którym zapowiedziało powrót swojej nowej licencji.

„Z reakcji, którą daliśmy jasno wynika, że ​​​​stało się jasne, że nie jest już możliwe pełne osiągnięcie wszystkich trzech celów przy jednoczesnym zachowaniu wierności naszym zasadom” – podała firma w oświadczeniu. „Nie obejmuje żadnej struktury opłat licencyjnych”.

PLIK – Na tym zdjęciu z 26 kwietnia 2018 r. logo Hasbro jest widoczne w Nowym Jorku. Zyski Hasbro za trzeci kwartał ominęły Wall Street, a jego przychody spadły, ponieważ konsumenci uważniej obserwowali wydatki na zabawki w związku z obawami o inflację. (Zdjęcie AP/R (Wiadomości AP)

„Słyszysz, jak ludzie mówią, że wygrali, a my przegraliśmy, ponieważ twój głos sprawił, że zmieniliśmy nasze plany. Ci ludzie mają rację tylko w połowie. Wygrali — i my też”.

Wśród protestujących przeciwko spółce ogłoszenie zostało przyjęte chłodno. Podczas gdy niektórzy zauważyli, że było to zwycięstwo, inni argumentowali, że nie ma to znaczenia i że WOC nadal zamierza zmienić OGL. Wynik bojkotu został oszacowany 40 000 anulowanych zamówień liczba ta rośnie każdego dnia. Wściekłość wśród fanów tylko wzrosła, gdy ostatnie komentarze prezesa WOC wyszły na jaw.

KARTY HASBRO „MAGIC: THE GATHERING” CIERPIĄ „MAGIC CRASH”: JACK HOUGH

„D&D nigdy nie było tak popularne, a my mamy naprawdę świetnych fanów i zaangażowanie” Wizards of the Coast Prezydent Cynthia Williams powiedział inwestorom podczas wirtualnego czatu przy kominku w UBS w grudniu. „Ale marka jest naprawdę niedofinansowana”.

ROZPOCZNIJ FOX BIZNES W PODRÓŻY, KLIKAJĄC TUTAJ

D&D zyskało na popularności wśród zewnętrznych twórców treści, po tym jak pojawiło się w hicie Netflix „Stranger Things” i z pewnością zobaczy kolejny skok z nadchodzącego filmu „D&D: Honor wśród złodziei”. Wydanie OGL 1.1 zostało oficjalnie opóźnione.

Leave a Comment