Jestem Amerykaninem odwiedzającym Szkocję po raz pierwszy. Oto 10 rzeczy, które mnie zaskoczyły.

Sklep spożywczy w Szkocji.Corena Feldmana

• Na mnie pierwsza wizyta w SzkocjiByłem zaskoczony, jak tanie były artykuły spożywcze w porównaniu z USA.

• W Szkocji spotkałem więcej amerykańskich marek niż myślałem.

• Nie wiedziałem, że niektóre sklepy są zamknięte w porze lunchu w środku dnia.

Niedawno po raz pierwszy odwiedziłem Szkocję.

Lukrecja Talia w Szkocji.

Autor w Edynburgu w Szkocji.Corena Feldmana

I dorastał na Środkowym Zachodzie i jest teraz mieszkał w Nowym Jorku przez sześć latale nigdy wcześniej nie byłem w Wielkiej Brytanii, aż do stycznia, kiedy pojechałem na wakacje do Szkocji.

Zatrzymałem się w Edynburgu i podróżował pociągiem do Glasgow i Inverness. Zrobiłem też szybką wycieczkę do Anglii, zatrzymując się w Londynie.

Chociaż zdawałem sobie sprawę z dużych różnic między Stanami Zjednoczonymi a Szkocją, takich jak jazda po przeciwnych stronach drogi, nadal byłem zaskoczony niektórymi aspektami mojego pobytu tam.

Byłem zaskoczony, jak szybko pogoda w Szkocji zmieniła się w ciągu dnia podczas mojej wizyty.

Po lewej: Tron Artura z częściowo zachmurzonym niebem.  Po prawej: wewnętrzna reporterka Talia Lakritz pokryta śniegiem.

Te zdjęcia zostały zrobione w odstępie mniej niż godziny.Corena Feldmana

Rano wspiąłem się na Arthur’s Seat, 823-metrowy starożytny wulkan w Edynburgu, pogoda była słoneczna i bezchmurna. Kiedy dotarłem na szczyt niecałą godzinę później, znalazłem się w pełnej burzy śnieżnej.

Inne dni zaczynały się ulewnym deszczem i całkowicie przejaśniały po południu. Szybko nauczyłem się, jak ważny jest nieprzemakalny płaszcz i buty oraz ubieranie się warstwowo.

Zimą słońce zachodziło wcześniej niż zwykle.

Widok z okna pociągu w Szkocji.

Z pociągu do Inverness roztaczał się wspaniały widok na ocean.Talia Ligrits/Insider

Ponieważ Szkocja leży dalej na północ niż Stany Zjednoczone, w zimie godziny dzienne są jeszcze krótsze. Odwiedziłem Szkocję w styczniu i byłem zdumiony, gdy około godziny 14.00 na niebie zaczęły pojawiać się kolory zachodu słońca.

W Szkocji spotkałem więcej amerykańskich marek, niż myślałem, ale z pewnymi różnicami.

Wewnętrzna reporterka Talia Liquorice stoi przed TK Maxx w Szkocji.

TK Maxx to brytyjska wersja TJ Maxx.Corena Feldmana

Spacerując po miastach takich jak Edynburg i Glasgow, znalazłem powszechnie dostępne amerykańskie fast foody, takie jak Burger King, KFC i Subway.

Były też zaskakujące różnice, takie jak nazwa brytyjskiej wersji TJ Maxx TK Maxx. Obie marki są własnością TJX Companies, która posiada ponad 4700 dyskontów na całym świecie, Poinformowali Grace Dean i Dominick Reuter z Insider’s. Kiedy firma otwierała sklepy w Wielkiej Brytanii w 1994 roku, miała w nazwie „TK”. aby uniknąć jego zamieszania Brytyjska sieć dyskontowych domów towarowych TJ Hughes.

Korzystanie z niektórych publicznych łazienek kosztuje.

Znak łazienki z ceną na stacji Glasgow Queen Street.

Nie wszystkie publiczne łazienki są bezpłatne.Talia Ligrits/Insider

Na stacji kolejowej Glasgow Queen Street korzystanie z toalety kosztowało 50 pensów (około 62 centów) i przyjmowano tylko drobne. Chyba nigdy nie musiałem płacić za korzystanie z publicznej łazienki w Ameryce.

Artykuły spożywcze były znacznie tańsze w Szkocji niż w USA.

Wewnętrzny reporter trzymający torbę Tesco i Sainsbury's

Sklep spożywczy w Szkocji.Corena Feldmana

Za każdym razem, gdy szedłem na zakupy spożywcze, byłem zszokowany tym, jak mała była moja suma w porównaniu do moich zwykłych wydatków na artykuły spożywcze w Nowym Jorku.

Na przykład paczka burgerów Beyond Meat kosztuje 3 funty (około 3,71 dolara) w Sainsbury’s w Edynburgu, podczas gdy w Wegman’s na Brooklynie w sprzedaży detalicznej za 6,39 USD.

Jaja nie są chłodzone w szkockich sklepach spożywczych i nie muszą być chłodzone w domu.

Jajka w szkockim supermarkecie.

Jaja nie są chłodzone.Talia Ligrits/Insider

W Ameryce jaja przechodzą proces mycia i odkażania, który usuwa zanieczyszczenia, ale także usuwa naturalną obronę jaj przed bakteriami, Informację podała Kelly Burch z Insider. Wymaga to przechowywania jaj w lodówce, aby zmniejszyć ryzyko salmonelli.

W Europie jaja nie przechodzą tego procesu dezynfekcji, więc nie potrzebują chłodzenia. Wielka Brytania też szczepić kurczaki przeciwko salmonelli.

Jako Amerykanka nie byłam przyzwyczajona do oglądania jaj obok konserw i suszonych owoców zamiast w lodówce.

Byłem zaskoczony, gdy odkryłem, że w Szkocji zamiast plastikowych używa się jednorazowych drewnianych przyborów kuchennych.

Pudełko z drewnianymi widelcami, nożami i łyżkami

Drewniane sztućce.Talia Ligrits/Insider

Szkocja zakazuje stosowania tworzyw sztucznych jednorazowego użytku w czerwcu 2022 r, będąc pierwszym krajem Wielkiej Brytanii, który to zrobił. Zamiast jednorazowych plastikowych sztućców zwyczajowo używano drewnianych naczyń.

Wiedziałem, że w Szkocji samochody jeżdżą po lewej stronie, ale nie zdawałem sobie sprawy, że trzymanie się lewej strony dotyczy również pieszych na schodach i ruchomych schodach.

Znak na schodach Edinburgh Waverley z napisem: trzymaj się lewej strony.

Zasady ruchu drogowego obowiązują również na schodach i schodach ruchomych.Talia Ligrits/Insider

Znaki o godz Dworzec kolejowy Waverley w Edynburgu przypominał pasażerom, aby „trzymali się lewej strony”, gdy schodzili po schodach, podczas gdy moim instynktem jako Amerykanina byłoby trzymanie się prawej strony. Schody ruchome w górę iw dół również znajdowały się po przeciwnych stronach niż te, do których byłem przyzwyczajony.

Odkryłem sklep zamknięty w porze lunchu w środku dnia.

W Szkocji apteka zamknięta na lunch.

Apteka w Edynburgu w Szkocji zamknięta na lunch.Talia Ligrits/Insider

Większość sklepów w amerykańskich miastach, w których mieszkałem, nie jest zamykana w porze lunchu, więc nigdy nie myślałem, że znajdę zamkniętą aptekę w środku popołudnia w Edynburgu.

Bawiły mnie kiczowate ody do kultury amerykańskiej.

Kawiarnia o tematyce nowojorskiej w Glasgow.

Kawiarnia o tematyce nowojorskiej w Glasgow.Corena Feldmana

W Glasgow wraz z partnerem natknęliśmy się na knajpkę w stylu nowojorskim i odważyliśmy się zajrzeć do środka. Neon głosił: „Rozpowszechniajcie miłość, to sposób na Brooklyn”.

„Wyraźnie napisał to ktoś, kto nigdy nie był na Brooklynie” – żartował mój partner.