Justin Bieber sprzedaje swój katalog muzyczny firmie Hipgnosis


Nowy Jork
CNN

Justin Bieber sprzedał swoje prawa wydawnicze i honoraria artystów do swojego katalogu piosenek, dołączając do rosnącej listy gwiazd muzyki pop, które podpisały umowy dotyczące praw.

Bieber sprzedał swój katalog Hipnoza— poinformowała we wtorek firma inwestująca w prawa muzyczne.

„Justin jest naprawdę artystą, który zdarza się raz na pokolenie, a wielkość tej umowy to odzwierciedla i potwierdza” – powiedział wieloletni menedżer Biebera, Scooter Braun, w oświadczeniu. „Przez 15 lat byłem wdzięczny za bycie świadkiem tej podróży, a dziś cieszę się ze wszystkich zaangażowanych. Wielkość Justina dopiero się zaczyna.

Rzecznik prasowy Biebera nie odpowiedział natychmiast na prośbę CNN o komentarz.

Podobno wartość transakcji wynosi 200 milionów dolarów billboardy. Toczący się kamień nazwał sprzedaż największą ze wszystkich artystów pokolenia Biebera.

Boba Dylana, Bruce’a Springsteena, Neila YoungaStevie Nicks, Justina Timberlake’a, Żądło a wielu innych niedawno sprzedało swoje prawa licencyjne. Warner Music Group kupiła także nieżyjącą już brytyjską gwiazdę rocka Davida Bowiego cały katalog obejmujący sześć dekad.

Umowa Springsteena była warta około 550 milionów dolarów. Podobno katalogi innych artystów były sprzedawane po cenie bliższej Bieberowi.

Wielu artystów rzuciło się do sprzedaży swoich praw pod koniec 2021 roku, zanim administracja Bidena obiecała podnieść podatki od zysków kapitałowych, powiedziała w zeszłym roku dyrektor redakcji Billboard Hannah Karp CNN. Inni, zwłaszcza artyści z późnej kariery, postanowili sprzedać swoje prawa do celów planowania nieruchomości, powiedział Karp.

Ale niektórzy młodsi artyści, tacy jak Bieber, również zaczęli sprzedawać. Imagine Dragons sprzedało swój katalog Concord Music Publishing w sierpniu. Shakira podpisała ogłoszoną w tym miesiącu umowę z Hipgnosis Songs Fund na cały jej katalog, który obejmuje hity takie jak „Hips Don’t Lie”, „Whenever, Wherever” i „She Wolf”.

Jednak Taylora Swifta stosuje odwrotną taktykę, walcząc o zachowanie kontroli nad twórczością i ponownie nagrywając niektóre ze swoich piosenek, aby uzyskać prawa wydawnicze do swojej muzyki.

— Chloe Melas z CNN przyczyniła się do powstania tego raportu

Leave a Comment