Producent D&D obiecuje opinie graczy na temat „otwartej” aktualizacji licencji

D&D z dyskusji społeczności na temat planowanych aktualizacji OGL.”/>

Zbliżenie / Pomysł artysty na nadchodzącą dyskusję pomiędzy Wizards of the Coast i The Coast D&D społeczności na temat proponowanych aktualizacji OGL.

Kiedy Wizards of the Coast (WotC) ujawniło planowane zmiany w swojej istniejącej od dziesięcioleci licencji Open Game License (OGL), większość zwykłych graczy i mniejszych twórców musiała o tym usłyszeć wyciekła kopia wersji wysłana do głównych producentów treści. Teraz WotC obiecuje, że wszelkie przyszłe zmiany zostaną wprowadzone w ramach „bardziej otwartego i przejrzystego” procesu, który rozpocznie „solidną rozmowę” na temat wszelkich nowych propozycji.

w napisz na forum D&D Beyond Dzisiaj producent wykonawczy WotC, Kyle Brink, pisze, że „nowa proponowana dokumentacja OGL” zostanie udostępniona publicznie w piątek 20 stycznia lub wcześniej. W tym momencie członkowie społeczności mają co najmniej dwa tygodnie na przekazanie opinii za pośrednictwem ankiety zawierającej szczegółowe pytania. i otwórz pola odpowiedzi.

Firma WotC porównała nowy proces z tym, do czego służy Testy wydajności dokumentu Unearthed Arcana, który jest często używany do zbierania opinii na temat wersji roboczej mechaniki i pomysłów na grę, które nie zostały w pełni przetestowane. Brink mówi, że po zakończeniu nowej ankiety OGL WotC „skompiluje, przeanalizuje, odpowie i przedstawi to, co usłyszeliśmy od ciebie”.

Przepraszam (że zauważyłeś)

Brink wyjaśnił niektóre rodzaje treści generowanych przez fanów, na które nowy OGL nie będzie miał wyraźnego wpływu, w tym filmy, usługi kontraktowe (takie jak płatne usługi lochów) i wirtualne treści stołowe. powtórzył Brink Ostatnia obietnica WotC że nowy OGL nie wymaga opłat licencyjnych, nie wpływa na istniejące treści licencjonowane w ramach OGL 1.0a i nie wymaga licencji na treści kreatywne z powrotem do WotC (wszystkie elementy, które były niespójne w wersji OGL 1.1, która wyciekła).

Post Brinka zawiera również najbardziej bezpośrednie przeprosiny WotC za fiasko OGL skłoniło wielu wydawców komputerów stacjonarnych do porzucenia WotC w ostatnich tygodniach.

„Przepraszamy” — pisze Brink. „Źle to zrozumieliśmy. Nasze sformułowania i wymagania w projekcie OGL zdenerwowały twórców i nie wspierały naszych podstawowych celów, jakimi są ochrona i rozwój integracyjnego środowiska gier oraz ograniczenie OGL tylko do TTRPG. Potem jeszcze bardziej utrudniliśmy, będąc zbyt cichym Ranimy fanów i twórców, gdyby częstsza i wyraźniejsza komunikacja mogła temu zapobiec”.

Post Brinka i inne komunikaty WotC odniósł się do ujawnionego OGL 1.1 jako „szkic”, który został udostępniony głównym twórcom treści, „aby można było rozważyć ich opinie, zanim cokolwiek zostanie sfinalizowane”. Jednak niektórzy członkowie społeczności zakwestionowali tę charakterystykę, mówiąc, że OGL 1.1 dystrybuowane z załączoną umową to rzekomo wraz z terminem podpisania oraz wstępnie wynegocjowane preferencyjne warunki dla niektórych źródeł finansowania.

„Wizards próbuje powiedzieć, że to, co widzieliśmy w OGL 1.1, to wersja robocza, którą wysłali do opinii. To nieprawda” – powiedział Major. D&D Creator Griffon torba na siodło powiedział na Instagramie Zeszły tydzień. „Ani razu WotC nie poprosiło o opinię ani nie powiedziało, że to wersja robocza lub coś w tym stylu.… Po prostu nikt się pod tym nie podpisał, dlatego wycofują się i narzekają na ten temat”.

Wizards of the Coast nie odpowiedziało na prośbę Ars Technica o komentarz w sprawie trwających kontrowersji wokół zmian OGL.

Leave a Comment