Rząd blokuje tweety i filmy w programie BBC „Propaganda Piece”; Film dokumentalny urzędników Retd „Złudzenie powstania imperium brytyjskiego”

Centrum podobno wydało instrukcje blokowania filmów na YouTube udostępniających pierwszy odcinek filmu dokumentalnego BBC India: The Modi Question. Oprócz filmów na YouTube, Ministerstwo Informacji i Radiofonii i Telewizji nakazało Twitterowi zablokowanie ponad 50 tweetów zawierających linki do budzących obawy filmów na YouTube.

Instrukcje zostały podobno wydane przez sekretarza Ministerstwa Informacji i Radiofonii i Telewizji Apurvę Chandrę w piątek przy użyciu uprawnień nadzwyczajnych zgodnie z przepisami IT z 2021 r.

Tymczasem emerytowani sędziowie, biurokraci i weterani sił zbrojnych wydali w sobotę wspólnie podpisane oświadczenie obalające kontrowersyjny dokument BBC, w którym skrytykowano premiera. Narendra Modi jako „urojenie powstania Imperium Brytyjskiego”.

Rząd blokuje dostęp do dokumentu BBC

Według źródeł wyżsi urzędnicy kilku ministerstw, w tym Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Spraw Wewnętrznych, Informacji i Radiofonii i Telewizji, zbadali dokument i uznali, że jest to próba podważenia autorytetu i wiarygodności Sądu Najwyższego, siania niezgody między różne instytucje w Indiach. społeczności i wysuwa bezpodstawne zarzuty dotyczące działalności obcych rządów w Indiach.

Powiedzieli, że dokument podważa suwerenność i integralność Indii i może zaszkodzić przyjaznym stosunkom z zagranicą, a także porządkowi publicznemu w kraju.

Nakazano również Twitterowi zablokowanie ponad 50 tweetów zawierających linki do przedmiotowych filmów z YouTube, dodając, że platformy mediów społecznościowych postępowały zgodnie z wytycznymi.

Wiarygodne źródła potwierdziły, że wyżsi urzędnicy kilku ministerstw, w tym MEA, MHA i MIB, zbadali dokument i stwierdzili, że jest to próba zniesławienia autorytetu i wiarygodności Sądu Najwyższego Indii, siania niezgody między różnymi społecznościami indyjskimi i wysuwać bezpodstawne zarzuty dotyczące działań obcych rządów w Indiach.

W związku z tym uznano, że dokument podważa suwerenność i integralność Indii oraz może zaszkodzić przyjaznym stosunkom Indii z zagranicą, a także porządkowi publicznemu w kraju.

Rząd nazywa dokument BBC „kawałkiem propagandy”

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wcześniej określiło dokument BBC jako „fragment propagandy”, któremu brakowało obiektywizmu i odzwierciedlał kolonialny sposób myślenia. Dwuczęściowy dokument BBC twierdzi, że zbadał pewne aspekty zamieszek w Gudżaracie w 2002 roku, kiedy premier Narendra Modi był głównym ministrem kraju.

„Pozwolę sobie bardzo jasno powiedzieć, że uważamy, że jest to fragment propagandy mającej na celu propagowanie pewnej zdyskredytowanej narracji. Stronniczość, brak obiektywizmu i, szczerze mówiąc, kontynuacja kolonialnego sposobu myślenia jest wyraźnie widoczna” – powiedział w czwartek rzecznik MSZ Arindam Bagchi w odpowiedzi na pytania dotyczące dokumentu.

Jeśli chodzi o komentarze byłego brytyjskiego ministra spraw zagranicznych Jacka Strawa na temat zamieszek, Bagchi powiedział, że odnosiły się one do niektórych wewnętrznych raportów rządu Wielkiej Brytanii.

„Jak mogę uzyskać do tego dostęp? To raport sprzed 20 lat. Dlaczego miałbym na to wskakiwać? Tylko dlatego, że Jack Straw to mówi, w jaki sposób dają temu tyle legitymacji?” zastanawiał się.

„Urojenia Zmartwychwstania Imperium Brytyjskiego”

List, podpisany przez ponad 300 wyższych urzędników służby cywilnej, sędziów i weteranów, nazwał kontrowersyjny dokument BBC „urojeniem powstania Imperium Brytyjskiego”.

„Seria BBC – sądząc po tym, co widzieliśmy do tej pory – nie tylko opiera się na oszukańczych reportażach, ale zakłada kwestionowanie 75-letniego gmachu istnienia Indii jako niezależnego, demokratycznego i funkcjonującego narodu. woli narodu indyjskiego” – napisali sygnatariusze.

Dokument był dalej nazywany „podstawową, zakorzenioną negatywnością i nieustępliwymi uprzedzeniami BBC wobec Indii”.

W liście napisano dalej, że chociaż BBC twierdzi, że serial jest „rygorystycznie opracowany zgodnie z najwyższymi standardami redakcyjnymi” i „bada napięcia między hinduską większością w Indiach a muzułmańską mniejszością”.

Istnieją jednak „rażące błędy rzeczowe, seria – która wielokrotnie używa słów„ rzekomo ”i„ podobno ”(zamiast„ faktycznie ”)- cuchnie umotywowanym zniekształceniem, które jest zarówno paraliżująco nieuzasadnione, jak i nikczemne”.

„Jest to najbardziej jaskrawo widoczne w całkowitym lekceważeniu podstawowego faktu: najwyższa indyjska instytucja sądownicza, Sąd Najwyższy Indii, jednoznacznie wykluczył rolę premiera Modiego w przemocy w Gudżaracie w 2002 roku, jednocześnie stanowczo odrzucając zarzuty współudziału i ówczesnego premiera Modi doprowadziła do bezczynności rządu stanu Gudżarat” – napisali sygnatariusze, oskarżając BBC o „naturalne kierowanie się sensacją, bez względu na to, jak fałszywa jest jej podstawa”.

„Już samo to ujawnia psoty BBC i stawia pod znakiem zapytania motywacje stojące za tą serią” – dodano w liście.

Przeczytaj wszystko Najnowsze indyjskie wiadomości tutaj

Leave a Comment