Taylor Swift: CEO Live Nation spotyka się z ustawodawcami w sprawie fiaska biletów na koncert


Nowy Jork
CNN

Ustawodawcy są gotowi grillować najwyższych menedżerów Branża biletów na wydarzenia pozostawiła miliony fanów we wtorek po tym, jak Ticketmaster nie przetworzył zamówień na nadchodzącą trasę koncertową Taylor Swift. nie można kupić biletów lub bez biletu nawet po zakupie.

Joe Berchtold, prezes i dyrektor finansowy spółki macierzystej Ticketmaster Live Nation Entertainment, ma zeznawać przed komisją senacką we wtorek, dwa miesiące po tym, jak fiasko sprzedaży biletów Swifta wywołało publiczną kontrolę branży. Jack Groetzinger, dyrektor generalny platformy sprzedaży biletów SeatGeek, również ma zeznawać na rozprawie.

Bilety na nową pięciomiesięczną trasę Eras Tour Swifta, która rozpoczyna się 17 marca i obejmuje 52 koncerty na wielu stadionach w całych Stanach Zjednoczonych, trafiły do ​​​​sprzedaży na Ticketmaster w połowie listopada. Wysoki popyt sfrustrował stronę sprzedaży biletów, doprowadzając do wściekłości fanów, którzy nie mogli złapać biletów. Klienci skarżyli się, że Ticketmaster nie pobiera opłat, twierdząc, że platforma nie pozwala im na dostęp do biletów, mimo że mają kod przedsprzedażowy dla zweryfikowanych fanów.

Nie mogąc rozwiązać problemów, Ticketmaster anulował sprzedaż biletów na koncerty Swift dla ogółu społeczeństwa, powołując się na „niezwykle wysokie wymagania dotyczące systemów biletowych i niewystarczającą ilość pozostałych biletów, aby sprostać temu zapotrzebowaniu”.

Wraz ze wzrostem wściekłości wśród legionów hardkorowych Swifties, sama Swift Ważone o fiasku. „Jest rzeczą oczywistą, że bardzo chronię moich fanów” – napisał Swift na Instagramie w listopadzie. „Naprawdę trudno jest mi zaufać tym związkom i lojalności podmiotowi zewnętrznemu, a obserwowanie, jak błędy zdarzają się bez regresu, jest dla mnie rozdzierające”.

W rezultacie Komisja Sądownictwa Senatu USA zaplanowała na wtorek przesłuchanie zatytułowane „It’s the Ticket: Promoting Competition and Protecting Consumers in Live Entertainment”, aby zbadać brak konkurencji w branży biletowej.

„Problemy w branży biletowej w Ameryce stały się boleśnie oczywiste, gdy strona internetowa Ticketmaster nie przyciągnęła setek tysięcy fanów, którzy chcieli kupić bilety na nową trasę koncertową Taylor Swift, ale te problemy nie są nowe” – powiedziała senator Amy Klobuchar, która siedzi na komisja. w oświadczeniu o rozprawie. „Przyglądamy się, jak konsolidacja w branży rozrywkowej i biletowej szkodzi zarówno klientom, jak i artystom. Bez konkurencji motywującej lepsze usługi i uczciwe ceny ponosimy konsekwencje.

W swoim przygotowanym oświadczeniu wstępnym Berchtold obwinił „oszuści przemysłowych” za niedawne problemy z biletami online i wezwał do wprowadzenia przepisów ograniczających tych złych aktorów. Mówi, że Ticketmaster został dotknięty trzykrotnie większym ruchem botów, jakiego kiedykolwiek doświadczyliśmy, w związku z „bezprecedensowym popytem na bilety Taylor Swift”. Działania bota „wymagały od nas spowolnienia, a nawet wstrzymania sprzedaży. Skutkowało to strasznymi doświadczeniami konsumenckimi, których głęboko żałujemy.

„Jak powiedzieliśmy po sprzedaży i powtarzam dzisiaj, przepraszamy wielu rozczarowanych fanów i panią Swift” – powiedział w swoim przemówieniu otwierającym. Berchtold zwrócił również uwagę na pewne rzeczy, które serwis mógł zrobić inaczej z perspektywy czasu, w tym „rozłożenie sprzedaży na dłuższy okres i lepszą pracę polegającą na zdobywaniu biletów zgodnie z oczekiwaniami fanów”.

Oprócz kadry kierowniczej, świadkami przesłuchania będą Jerry Mickelson, dyrektor generalny Jam Productions, jednego z największych producentów rozrywki na żywo, oraz piosenkarz i autor tekstów Clyde Lawrence, podała komisja.

Lawrence, który napisał muzykę do filmów, w tym świątecznej komedii Disney + Noelle, napisał opinię dla The New York Times w grudniu zatytułowany „Taylor Swift’s Live Nation Debacle Is dopiero początek”, w którym skrytykowała Live Nation za rzekomo jest monopolistą i szkodzi artystom.

„Niezależnie od tego, czy spełnia prawną definicję monopolu, kontrola Live Nation nad ekosystemem muzyki na żywo jest zdumiewająca” on napisał.

Krytyka dominacji Ticketmaster sięga dziesięcioleciale incydent z biletami Swift po raz kolejny sprawił, że kwestia ta stała się tematem dyskusji przy stole w wielu gospodarstwach domowych.

Organizator koncertów Live Nation i firma biletowa Ticketmaster, dwie największe firmy w branży koncertowej, ogłosiły fuzję w 2009 roku. Umowa w tamtym czasie budziła obawy, w tym Z Departamentu Sprawiedliwości USAże stworzy niemal monopol w branży.

Ministerstwo Sprawiedliwości dozwolony Fuzja Live Nation-Ticketmaster posuwa się naprzód pomimo procesu sądowego z 2010 r., który zakwestionował fuzję. Ministerstwo Sprawiedliwości poinformowało w komunikacie, że udział Ticketmaster wśród największych obiektów koncertowych przekroczył 80%.

Ticketmaster kwestionuje ten szacunek udziału w rynku i twierdzi, że posiada najwyżej nieco ponad 30% rynku koncertowego. Komentarze do NPR niedawno przez Berchtolda.

Podczas gdy wściekli fani starali się sprawdzić bilet Swifta zdezorientowani, ich zbiorowy gniew zwrócił uwagę ustawodawców.

Członkowie Kongresu wykorzystali to starcie do krytyki kontroli Ticketmaster nad branżą muzyki na żywo, mówiąc, że ponieważ Ticketmaster jest tak mocno zdominowany, nie ma powodu, aby poprawiać sytuację milionów klientów, którzy nie mają innego wyboru.

„Siła Ticketmaster na pierwotnym rynku biletów izoluje go od presji konkurencyjnej, która normalnie zmusza firmy do wprowadzania innowacji i ulepszania swoich usług” – powiedział Klobuchar, który przewodniczy podkomisji antymonopolowej. napisał w liście otwartym do CEO Ticketmaster w listopadzie. „Może to doprowadzić do dramatycznych przerw w świadczeniu usług, które widzieliśmy w tym tygodniu, za które płacą konsumenci”.

Senator Richard Blumenthal powtórzył obawy Klobuchara. Napisał wtedy na Twitterze, że trasa jest doskonałym przykładem tego, jak fuzja Live Nation/Ticketmaster szkodzi konsumentom, tworząc niemal monopol.

W grudniu ustawodawcy z Komisji ds. Energii i Handlu Izby Reprezentantów przesłali list do prezesa Live Nation, Michaela Rapino, żądając informacji o tym, co poszło nie tak i jakie kroki podejmuje firma, aby rozwiązać problemy.

„Proces wstępnej sprzedaży biletów na nadchodzącą trasę Erase Tour Taylor Swift, podczas której miliony fanów ucierpiały z powodu opóźnień, blokad i konkurencji ze strony agresywnych oszustów, skalperów i botów, budzi obawy dotyczące potencjalnych nieuczciwych i oszukańczych praktyk, z jakimi mają do czynienia konsumenci i uczestnicy wydarzeń” – czytamy w komunikacie komisji. napisał w swoim liście.

Komitet zauważył, że wcześniej zgłaszał obawy dotyczące praktyk biznesowych w branży i powiedział, że chce spotkać się z Rapino, aby omówić, w jaki sposób firma przetwarza bilety na koncerty i duże trasy koncertowe. Chce również odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób Ticketmaster planuje ulepszyć się w przyszłości.

Brian A. Marks, starszy wykładowca ekonomii i analityki biznesowej w Pompea College of Business University of New Haven, powiedział, że chciałby, aby Swift miał pojawienie się na rozprawie sądowej.

„To przesłuchanie wydaje się koncentrować na Swift i tym, co stało się ze sprzedażą biletów. Musimy również pamiętać, że Taylor Swift i jej zespół zawarli umowę z Ticketmaster na sprzedaż jej biletów na koncerty” – powiedział Marks.

„Czy Kongres chce przyjrzeć się temu traktatowi? Nie sądzę, aby to, co stało się z biletami na koncerty Swift, było spowodowane tym, że Ticketmaster był dominującym graczem w branży” – powiedział. Artyści, a zwłaszcza główni artyści, tacy jak Swift, „mogą iść gdzie indziej”, powiedział. „Ten punkt może zostać pominięty podczas jutrzejszej sesji”.

— Frank Pallotta z CNN, Chris Isidore i David Goldman przyczynili się do powstania tej historii

Leave a Comment