Wyjaśnienie Wizards of the Coast OGL

Zdjęcie: Czarodzieje z Wybrzeża

Open Gaming License (lub OGL) to domyślna licencja użytkowania stworzona w 2000 roku. Pozwoliło to fanom na korzystanie z części gry. Lochy i smoki własności intelektualnej w swojej pracy bez Wizards of the Coast (spółki zależnej Hasbro, która jest właścicielem D&D).

OGL opierał się na licencjonowaniu oprogramowania, które było bezpośrednio inspirowane GNU/Linux licencja. W ramach OGL — z którego każdy mógł korzystać bez specjalnych licencji lub umów — fani mogli tworzyć własne gry, przygody, postacie, przedmioty i stworzenia, które były wyraźnie kompatybilne Lochy i smokii sprzedać tę pracę za pieniądze.

OGL towarzyszył dokument referencyjny systemu, który dokładnie opisywał części systemu Lochy i smoki Adres IP do użytku przez ludzi, w tym statystyki i mechanika ras, klas, zaklęć, stworzeń, walki… właściwie wszystko, czego możesz potrzebować do uruchomienia gry. SRD obecnie dołączony do OGL 1.0(a) – najnowszej autoryzowanej wersji licencji – ma prawie 400 stron. W ciągu 23 lat OGL i dodany SRD sprawiły, że ogromna liczba fanów D&D zainwestowała swój czas i pieniądze w publikowanie stron trzecich, czyli 3PP.

W ciągu ostatnich 23 lat kilka wydawnictw wyspecjalizowało się w produkcji D&D– Utworzono kompatybilną zawartość strony trzeciej. Niektóre z tych firm to Kobold Press i Green Ronin. Inne firmy produkowały niezależne gry, które wykorzystywały OGL jako bazę, takie jak Paizo Pionier i Zły Kapelusz Los.

Leave a Comment