„Żadne zwierzę nie ucierpiało”: ultrarealistyczna głowa lwa Kylie Jenner wywołała poruszenie podczas Paryskiego Tygodnia Mody | Paryski Tydzień Mody

Paryski Tydzień Mody rozpoczął się z hukiem, kiedy Kylie Jenner pojawiła się na pierwszym pokazie sezonu z realistyczną głową lwa na ramieniu.

Sukienka Schiaparelli, która również pojawiła się na wybiegu, została wykonana z „piankowego, wełnianego i jedwabnego sztucznego futra i ręcznie malowana, aby wyglądała jak najbardziej realistycznie” – poinformowała marka na Instagramie.

Aby wszystko było jasne, marka dodała wielkimi literami: „ŻADNE ZWIERZĘTA NIE SZKODZIŁY W PRODUKCJI TEGO”.

Ale wybranie kontrowersyjnego najmłodszego potomka klanu Kardashian-Jenner do debiutu w rozsądnej sukience mogło być złym posunięciem francuskiego domu mody.

Jeśli ktokolwiek miałby nosić prawdziwą głowę lwa, argumentowali komentatorzy w mediach społecznościowych, byłby to Jenner. Kilku użytkowników Twittera wydawało się, że głowa to prawdziwa wypychanie zwierząt.

Rosyjska modelka Irina Shayk spaceruje po wybiegu w sukni lwa na pokazie Schiaparelli.
Rosyjska modelka Irina Shayk chodzi po wybiegu w sukience lwa. Zdjęcie: REX/Shutterstock

Niektóre reakcje były bardziej zniuansowane. Jeden z komentarzy pod postem Schiaperelli na Instagramie, który ma ponad 600 polubień, brzmiał: „Musimy przestać pokazywać zwierzęta jako produkty luksusowe. Mogą być zrobione z pianki, ale są gatunkiem zagrożonym, który w przeszłości był zabijany, aby z futra zrobić odzież.

Dom mody blisko związany z surrealistycznym ruchem artystycznym został założony w 1927 roku. Podobnie jak wiele luksusowych marek modowych tamtych czasów, pod rządami swojej założycielki, Elsy Schiaparelli, dom używał w swoim oryginale egzotycznych futer i skór zwierzęcych. szczyt. Jeśli Tod’s Group wskrzesił markę w 2012 roku, duże motywy zwierzęce pozostały, ale później dom zrezygnował z prawdziwego futra.

Nie wszystkim obrońcom praw zwierząt przeszkadzał lew, pochwaliła pojawienie się prezydenta Peta Ingrid Newkirk. Powiedział TMZ że kolekcja trójwymiarowych głów zwierząt marki była „bajecznie innowacyjna” i „może stanowić sprzeciw wobec polowania na trofea, w którym rodziny lwów są rozdzierane, aby zaspokoić ludzki egoizm”.

Naomi Campbell modeluje czarną suknię z głową wilka na wybiegu Schiaparelli.
Więcej sztucznego futra: Naomi Campbell modeluje na wybiegu Schiaparelli czarną suknię z głową wilka. Zdjęcie: REX/Shutterstock

Wygląd Jennera był jednym z serii strojów ze sztucznego futra zaprojektowanych przez Daniela Roseberry’ego. W kolekcji znalazła się również głowa czarnego wilka, wzorowana na Naomi Campbell, oraz sukienka w panterkę śnieżną bez ramiączek z równie realistyczną głową wystającą z gorsetu.

Poza pokazem Petit Palais muzyk Doja Cat również odwracał (ludzkie) głowy. Cała jej twarz i ciało były pomalowane na czerwono i pokryte 30 000 kryształów Swarovskiego. Charakteryzator Pat McGrath, który go stworzył, nazwał makijażem Doja’s Inferno ze złożonymi efektami wizualnymi, nałożenie go zajęło ponad pięć godzin.

EXCLUSIVE #BTS ❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥 #patmcgrathlabs is PRESENTS a fusion of front row with runway, a legendary look inspired by a major persona: @DojaCat. Covered in over 30,000 @swarovski Crystals, ‘DOJA’S INFERNO’ celebrates the essence of haute couture with shimmering, sublime sparkle. pic.twitter.com/Wfw9bLqLZf

— Pat McGrath (@patmcgrathreal) January 23, 2023

\n”,”url”:”https://twitter.com/patmcgrathreal/status/1617593269613133825″,”id”:”1617593269613133825″,”hasMedia”:false,”role”:”inline”,”isThirdPartyTracking”:false,”source”:”Twitter”,”elementId”:”887b063a-acb8-49c3-b90a-3201196e3779″}}”/>

Styl Doja Cat był ukłonem w stronę kolekcji Roseberry, która została zainspirowana Dziewięcioma Kręgami Piekła Dantego.

Seeing Red: Doja Cat na Paryskim Tygodniu Mody.
Seeing Red: Doja Cat na Paryskim Tygodniu Mody. Zdjęcie: Jacopo Raule/Getty Images

W notatkach do programu Roseberry napisała: „To, co spodobało mi się w„ Inferno ”, to nie tylko teatralność pracy Dantego – ale także to, jak doskonale stanowi metaforę agonii, jakiej doświadcza każdy artysta lub osoba kreatywna, gdy siedzimy z przodu ekranu lub szkicownika.” “

Motyw Inferno mógł być ukłonem w stronę procesu projektowania, ale równie dobrze mógł odnosić się do recepcji kolekcji.

Leave a Comment